اینترنت نسل ۴ ثابت (TD-LTE)

اینترنت نسل ۴ ثابت TD LTE »

رشد روز افزون ترافیک داده‌ها فشار زیادی را به اپراتورهای شبکه وارد کرده است. اما همواره تقاضا و نیاز، باعث پیشرفت فن‌آوری می‌شود. این پیشرفت‌ های فناوری، باعث رشد بیشتر تقاضا از سوی کاربران می‌ گردد. به عبارت دیگر، فناوری و نیاز افراد مانند یک چرخه عمل می‌کند و همین امر باعث رشد روز افزون فناوری، همزمان با رشد کاربران می‌شود.

طی بیست سال گذشته، ارتباطات مبتنی بر موبایل یا گوشی‌ های همراه با هدف پهنای باند گسترده‌ تر و خدمات متنوع‌تر، به سرعت از آنالوگ به دیجیتال، از صدا به داده، باند باریک به باند پهن و از حالت تک رشته‌‌ای به حالت چند رشته‌‌ ای توسعه یافته و در همین راستا اینترنت نسل ۴ ثابت یا TD-LTE به بازار معرفی شده است.

اینترنت پرسرعت نسل ۴ ثابت، جدیدترین تکنولوژی اینترنت ثابت بی‌ سیم به شمار می‌رود. بدون شک، این فناوری در مقایسه با سایر فناوری‌های اینترنت نظیر  ADSL و WIMAX سرعت بالاتری دارد.

TD-LTE یا TDD-LTE از ابتدای کلمات عبارت Time-Division Duplex Long-Term Evolution گرفته شده‌ و معنای لغوی آن «تقسیم زمان دوبلکس – تکامل زمان بلند مدت» است.

تکنولوژی اینترنت TD LTE بهترین گزینه برای ارائه اینترنت به سازمان‌ ها، مؤسسات، شرکت‌ها و خانه‌ها محسوب می‌شود. بنابراین، اگر در حال حاضر از ADSL استفاده می‌کنید و از کیفیت آن راضی نیستید، یا اگر در منطقه‌‌ای زندگی می‌کنید که هیچ پورتی برای ارائه اینترنت ثابت در دسترس نیست، اینترنت بیسیم TD LTE با دامنه سرعت ۱ مگابیت تا ۸۰ مگابیت در ثانیه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.